تفریحی
چگونه خواب راحتی داشته باشیم؟
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 12:14

خواب.خواب راحت.راه های خواب راحت.خواب شبانه.اختلال خواب

عواملی وجود دارند که باعث شده‌اند خواب راحت را از ما بگیرند، دراین باره محققان برای بهبود کیفیت خواب روش های گوناگونی را ارائه داده‌اند.

مردم چین روزانه به طور متوسط 8 ساعت و 50 دقیقه می‌خوابند، اما تقریبا نیمی از آن‌ها پس از بیدار شدن احساس بی حالی و کسلی می‌کنند.

این گزارش بر روی عادت‌های خواب مردم چین پژوهش‌هایی را انجام داده است که بر پایه پژوهش‌هایی در ماه نوامبر و دسامبر است و به صورت تصادفی در 20 شهر، شهرستان و روستا بر روی گروهی از خانواده ها انجام شده است.

نتایج این پژوهشها نشان داد که 55 درصد پاسخ دهندگان به دلیل تاثیراتی که از فشارهای کاری بر آن ها وارد می‌شود، خواب راحتی ندارند و روش‌های گوناگونی را به منظور بهبود کیفیت خواب خود انجام داده‌اند.

«چین شیاومینگ» معاون انجمن پزشکی دکترهای چینی و پشتیبان مالی این تحقیقات گفت:  این بررسی‌ها نشان داد که مردم در بخش های جنوبی و غربی چین نسبت به قسمت‌های شمالی و شرقی آن و همچنین مجردها نیز نسبت به زوج‌ها خواب بهتری دارند.

بر اساس نتایج این پژوهش‌ها همچنین مردها در مقایسه با زنان و مردم روستایی در مقایسه با همتایان شهری کیفیت خواب بهتری دارند.

با توجه به تاثیرات منفی رسانه‌ها بر خواب، پژوهش‌ها نشان دادند که 67.1 درصد مردم از تلفن‌های همراه و رایانه‌ها پیش از خواب استفاده می کنند، و 43.2 درصد نیز پس از نیمه شب و بازی‌های آن لاین و گفت‌و‌گو با تلفن همراه به رختخواب می‌روند که این‌ها همه عواملی برای خواب نامناسب هستند.

با تاکید بر متوسط مدت زمان خواب، این گزارش‌ها از مردم می‌خواهد تا از استفاده بیش از حد شبکه‌های آن لاین و بازی‌های کامپیوتری اجتناب کنند و به جای آنها به موسیقی‌های آرامش‌بخش گوش دهند و از ماساژ و خواب کوتاه برای تقویت کیفیت خواب خود استفاده کنند.



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزنده، سلامت و زیبایی، دانستنی های پزشکی، ،
:: برچسب‌ها: تک بال, اختلال خواب, تکبال, خواب شبانه, چین, پژوهش, رسانه, گوشی, تلفن, بازی آنلاین, چت روم, روستا, راهکارخواب راحت, takbal,
نکاتي براي نگهداري طلای سفید و فرآورده هاي آن
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 21:45

شير و فرآورده هاي آن به خاطر دارا بودن کلسيم کافي، از بهترين منابع کلسيم به شمار مي رود. يک فنجان بستني تقريباً به اندازه نصف فنجان شير کلسيم دارد. شيرپاستوريزه بايد حتماً داخل يخچال و در دماي صفر تا ۴ درجه سانتي گراد و به مدت حداکثر ۴۵ ساعت نگهداري شود.

اميدواريم شما در شمار کساني باشيد که مصرف روزانه و منظم شير جزو برنامه غذايي شان است. اگر چه استفاده از اين ماده ارزشمند بسيار توصيه مي شود، اما نحوه نگهداري و استفاده از آن نيز اهميت بسزايي دارد. در ادامه نکاتي درباره نگهداري شير و فرآورده هاي آن بيان مي کنيم:

شير و فرآورده هاي آن به خاطر دارا بودن کلسيم کافي، از بهترين منابع کلسيم به شمار مي رود. يک فنجان بستني تقريباً به اندازه نصف فنجان شير کلسيم دارد. شيرپاستوريزه بايد حتماً داخل يخچال و در دماي صفر تا ۴ درجه سانتي گراد و به مدت حداکثر ۴۵ ساعت نگهداري شود.

از نگهداري شير پاستوريزه در خارج از يخچال خودداري کنيد. بعد از مصرف شير پاستوريزه ، شيشه خالي را با آب سرد شست وشو دهيد. چنان چه شيرپاستوريزه بيش از ۴۸ ساعت در يخچال بماند و علائم فساد و بريدگي در آن مشاهده نشود قبل از مصرف آن را حداقل به مدت يک دقيقه بجوشانيد .

توصيه هاي لازم درباره فرآورده هاي شير

- کره بسته بندي شده پاستوريزه تنها به مدت يک هفته در يخچال قابل نگهداري است . براي مدت بيشتر بايد داخل فريزر نگهداري شود.

- از کره غيرپاستوريزه و فله مي توان در طبخ غذا استفاده کرد.

- بستني هاي سنتي بايد از شير پاستوريزه تهيه شود.

- از مصرف هر گونه بستني با رنگ مصنوعي خودداري کنيد .

- هنگام خريد کشک مايع دقت کنيد تا علائم کپک زدگي و بوي نامطبوع نداشته باشد .

- کشک مايع را قبل از مصرف به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقيقه بجوشانيد .

توصيه هاي لازم درباره شيرخام ( غيرپاستوريزه )

- اگر از شيرخام استفاده مي کنيد حتماً آن را بجوشانيد و ۱۰ دقيقه در حال جوش به هم بزنيد.

- شيرخام را قبل از جوشاندن در يخچال نگذاريد.

- چنانچه در هنگام جوشاندن شيرمقداري از آن روي اجاق گاز ريخت، بايد حتماً محل کاملاً شسته شود . از مصرف دوباره کيسه هاي پلاستيکي که قبلاً شيرخام در آن بسته بندي شده است جداً خودداري کنيد.

- ظروف مورد استفاده شيرخام بايد پس از مصرف با آب و مايع ظرفشويي شسته و کاملا آبکشي شود.



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی ها، مطالب آموزنده، خوراکی ها، لبنیات، ،
:: برچسب‌ها: تکبال, شیر, فرآورده های شیر, تک بال, تفریح, سرگرمی, طنز, آموزش, کلسیم, فنجان, يخچال, شيرپاستوريزه, دما, برنامه غذايي, بستني, شیشه, موادنگه دارنده, کره, بسته بندی, فله, بستی سنتی, رنگ مصنوعی, کشک, کپک, شيرخام, جوشاندن, مصرف کننده, خانواده, سلامت, اخبار, آموزش, takbal,
همه چیز درباره فلش مموری؛ از خرید تا خطرات
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 21:32

سرعت بالای این کالای کوچک و کم حجم در ثبت اطلاعات و همچنین استفاده آسان آن باعث شده است تا کول دیسک‌ها بسیار پرطرفدار باشند. به همین دلیل است که اکثرکاربران کامپیوتر حداقل یک کول دیسک یا حافظه فلش برای نگهداری و یا انتقال اطلاعات در اختیار دارند.

حافظه‌هاي فلش این روزها به یکی از اجزای جدایی ناپذیراطلاعات تبدیل شده‌اند و از این رو نقشی مهم در انتقال اطلاعات برعهده دارند.

حقیقت این است که سرعت بالای این کالای کوچک و کم حجم در ثبت اطلاعات و همچنین استفاده آسان آن باعث شده است تا کول دیسک‌ها بسیار پرطرفدار باشند.

به همین دلیل است که اکثرکاربران کامپیوتر حداقل یک کول دیسک یا حافظه فلش برای نگهداری و یا انتقال اطلاعات در اختیار دارند و از سوی دیگر روز به روز شاهد تنوع در مدل و نوع این کالاها در بازار هستیم. به این موضوع رشد تکنولوژیکی این کالای کوچک، اما با قابلیت را نیز باید اضافه کرد.

امروزه این ابزارهای ذخیره سازی با انواع مختلف تجهیزات دیجیتالی مانند کامپیوترها‌، نوت بوک‌ها، دوربینهای عکس برداری و فیلم برداری، گوشی‌های موبایل هوشمند و تبلتها در ارتباط هستند.

خرید فلش مموری

هنگام خرید حافظه فلش یا کول دیسک باید مجموعه‌اي از نکات را مدنظر قرار دهید که در این بخش ما به اختصار اشاره‌اي به آنها داریم:
1: در وهله اول باید مشخص کنید به چه میزان فضا برای نگهداری اطلاعات نیاز دارید و به عبارتی حافظه فلش چند گیگابایتی مورد استفاده شماست؟

این موضوع روی قیمت کالا هم تاثیر دارد. در حال حاضر حافظه‌هاي فلش در ظرفیت‌های گوناگون دو تا 64 گیگابایت و حتی بالاتر در بازار موجودند که مي‌توانید با توجه به نیاز خود از میان ظرفیت‌های گوناگون یک نمونه مناسب را انتخاب کنید.

2: مورد دیگری که هنگام خرید باید مد نظر قرار گیرد، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی فلش مموری‌هاست. در حال حاضر اکثرفلش مموری‌های موجود در بازار از رابط usb 2.0 بهره می‌برند که البته نسخه‌های usb 3.0 نیز در بازار موجودند و سرعت بالاتری دارند. پس بنا به بودجه‌اي که در نظر گرفته‌اید، مي‌توانید از میان نمونه‌هاي گوناگون موجود در بازار یک کول دیسک مناسب خریداری کنید.

3: توجه به طراحی و ترکیب‌بندی حافظه فلش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از حافظه‌هاي فلش در حدی کوچک هستند که مدام گم مي‌شوند یا اینکه گروهی دارای درپوشی جداگانه هستند که مدام گم مي‌شوند. سعی کنید بر حسب کاربری خود یک حافظه فلش مناسب انتخاب کنید. همچنین به وزن حافظه فلش نیز توجه داشته باشید.

در مورد طراحی و رنگ و... هم باید بگوییم که اگر علاقه‌مند به خرید نمونه‌هاي فانتزی هستید، نمونه‌هاي گوناگونی در بازار موجودند که البته باید سعی شود از میان نمونه‌هاي بی‌نام و نشان این حافظه‌هاي فلش خریداری نشوند.

4: مورد بعدی که می‌تواند موردتوجه قراربگیرد شرکت‌های سازنده این حافظه‌ها ووضعیت گارانتی آنها در ایران است. موضوع این است که با توجه به رشد قیمت‌ها کمتر کسی به بحث گارانتی‌دار بودن یا نبودن کالاهای اینچنینی اهمیت مي‌دهد. به همین دلیل درگیر مشکلاتی نظیر خرید حافظه‌هاي فلش قلابی با ظرفیت‌های غیرواقعی و.... مي‌شوند.

5. مهم‌ترین هدف از خرید حافظه فلش دراختیارداشتن فایل‌های ضروری است، لذا پشتیبانی از انواع سیستم‌عامل‌ها برای کاربران از اهمیت ویژه‌اي برخوردار است، پس حافظه فلشی خریداری کنید که از فرمت‌هاي مورد نیازتان پشتیبانی کند.

نکاتی برای افزایش طول عمر حافظه فلش

1: برای وصل کردن فلش به کیس از پورت‌های جلوی کیس استفاده نکنید. اولا این پرت‌ها از چهار رشته سیم برای اتصال به مادربرد استفاده می‌کنند و بیشتر اوقات این سیم‌ها به درستی وصل نشده‌اند و همچنین از کیفیت پایینی برخوردارند و از نظر ولتاژ و کیفیت مانند پرت‌های پشت کیس نیستند و در بسیاری از موارد باعث سوختن فلش می‌شوند.

2: قبل از اتصال حافظه‌هاي فلش به تلویزیون، رسیور، سینمای خانوادگی و... دستگاه را خاموش کرده و سپس این حافظه فلش را به دستگاه وصل کنید.

3: از اتصال دائمی فلش به سیستم خودداری کنید و بعد از اتمام کار انرا جدا کنید.

4: درصورت نمایش پیغام هنگام Safely to Remove کردن مطمئن شوید که هیچ فایلی روی حافظه باز نیست و تمامی برنامه‌ها و فایل‌هایی که از روی فلش اجرا شده‌اند بسته است.

5: از وارد آوردن ضربه و فشار به فلش‌های خود خودداری کنید. همچنین فلش خود را در معرض گرما قرار ندهید.

6: درصورتی‌که هنگام کار با فلش، متوجه داغ شدن بیش از اندازه آن می‌شوید، پاور سیستم خود را چک کنید.

7: درصورت ویروسی شدن فلش و Write Protect شدن آن با استفاده از برنامه‌هاي ریکاوری آن را پاکسازی کنید.

تهدید و خطراتی که باید جدی گرفت

استفاده از این حافظه‌ها همانقدر که مفید است، می‌تواند تهدیداتی و خطراتی را برای ما به همراه داشته باشد که از جمله آن‌ها سرقت شدن حافظه توسط سارقان‌، مفقود شدن، آلوده شدن به ویروس‌ها‌ست و در بسیاری از موارد شما مجبور به فرمت کردن فلش دیسک هستید و قادر به استفاده از اطلاعاتتان نخواهید بود.

با رعایت نکات کوچکی می‌توانیم به بهترین شیوه از این حافظه‌ها استفاده کرده و از آنها حفاظت کنیم.

-اطلاعات را به صورت رمزنگاری شده بر روی کول دیسک ( حافظه‌های فلش دیسک ) ذخیره کنید.

به این صورت اگر این تجهیزات به هر دلیلی مفقود و یا سرقت شوند، دیگر نگران این نیستید که اطلاعاتتان به دست افراد دیگری بیافتد.

گذاشتن پسورد برروی حافظه‌های فلش دوربین.

-بسیاری از دوربینهای عکس‌برداری و فیلم برداری این قابلیت را دارند که برروی فلش دیسک و یا به قولی رم آنها رمز ( پسورد ) بگذارید.

-استفاده از فلش دیسک فقط بر روی کامپیوترها و موبایل‌هایی که مجهز به نسخه‌های اصلی و معتبر آنتی ویروس هستند.

-توجه داشته باشید آنتی ویروس‌های کامل و نه ابزارهایی که در ظاهر از فلش دیسکها حفاظت می‌کنند.

- Safe Removed کردن پیش از در آوردن کول دیسک از رابط USB و یا RAM Reader ؛ با این شیوه پیش از قطع ارتباط فلش دیسک با کامپیوتر یا موبایل، برق آن قطع شده و هنگام خارج شدن دچار مشکل و شوک نمی‌شود.

-در مورد هارد دیسک‌های خارجی عدم رعایت این مورد می‌تواند منجر به از دست رفتن اطلاعات و حتی خراب شدن پارتیشنها شود.

-اگر به هر دلیلی عملیات Safe Remove به درستی کار نکرد، کامپیوتر را به طور کامل خاموش کرده و سپس به جداسازی هارد از کامپیوتر اقدام کنید.



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی ها، مطالب آموزنده، رایانه، فلش مموری، ،
:: برچسب‌ها: تک بال, فلش مموری, کامپیوتر, رایانه, فلش, حافظه, تکبال, تفریحی, سرگرمی, رایانه, طنز, خانواده, سلامت, اخبار, takbal, usb, دیسک, هارددیسک, خطرات فلش, انتخاب فلش, فلش خوب, خرید, کاربر, گارانتی, شرکت, ویروس, ویروسی شدن فلش,
4 راه جوان ماندن
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 17:24

با انجام راههایی از جمله ۴ تمرین مفید می‌توانیم پیری را به تعویق بیندازیم و جوانتر بمانیم که استفاده از کرم ضدآفتاب، دوری از استرس،فعالیت ذهنی و ورزش را شامل می‌شود.

 

هر کس می‌خواهد راز زندگی طولانی‌تر را بداند، اما، حدس بزنید چه چیزی؟ هیچ راه بالقوه‌ای برای اینکه جلوی پیر شدن رو بگیریم وجود ندارد.

برخی راههای جوان ماندن این است:

 

 1. همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

 استفاده روزانه کرم ضد آفتاب، اثرات مضر آفتاب بر روی پوست را کاهش می‌دهد و شما را جوان‌تر به نظر می‌رساند.

از محصولی که UVA و UVB دارد استفاده کنید. این کار تضمین می‌کند که شما هم اشعه‌های سرطان زا و پیری را مهار ‌کنید.

 2. سعی کنید رژیم غذایی مدیترانه داشته باشید

 مصرف سبزی، روغن زیتون، ماهی به‌طور متعادل نشان می‌دهد که سرعت پیری ذهن را کاهش می‌دهد.

این نوع تغذیه همچنین با کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت و برخی سرطانها ارتباط دارد.

 3. تمرین کنید

 جدول حل کنید، خواندن و همراه شدن با دوستان، عضلات مغز شما را به کار می اندازد. فراموش نکنید که به هم پیوستن برخی از فعالیت های فیزیکی وضعیت شمارا بهبود می بخشد.

 4. استرس را کم کنید

 تمرینات تنفس عمیق مانند یوگا و حتی تغییر سرعت، می تواند کمک کند.

اضطراب خود را که از نشانه‌های پیری است از خود دور کنید. اگر شما استرس داشته باشید باعث می‌شود که احساس پیری به شما دست دهد.

 



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی ها، مطالب آموزنده، سلامت و زیبایی، آرایشی و زیبایی، ،
:: برچسب‌ها: تک بال, رازجوانی, takbal, راه های جوان ماندن, جوانی, پیری, پیری زودرس, اشعه ماورابنفش, خورشید, تک بال, تفریحی, سرگرمی, کرم ضدآفتاب,
چرا دختران زودتر به سن تکلیف می‌رسند
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 17:2

در جنبه معنوی نیز، نماز و روزه و واجبات الهی، غذای روحی بشر است، اینکه دختر در سن 9 سالگی استعداد و قابلیت روحی و روانی برای دریافت غذای روح را پیدا می‌کند، نشان‌دهنده کمال و فضیلت بیشتر اوست نه ظلم به او.

مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از سؤالاتی که همواره در ذهن بسیاری از خانواده‌ها و دخترها جولان می‌دهد، مقوله سن تکلیف در دختران است. در این نوشتار در صددیم در بخش اول به برخی ادله دینی در مورد سن تکلیف دختران اشاره و در بخش دوم فارغ از ادله دینی، نکات پنچ گانه‌ای را در مورد چرایی این حکم الهی متذکر شویم.

بخش اول: ادله دینی سن تکلیف در دختران

بر اساس اجماعی که از سوی برخی فقهای امامیه نقل شده است، سن تکلیف دختران در 9 سالگی است. (ریاض المسائل (الطباطبائی) 8 : 556)

علاوه بر این روایات متعددی در مورد سن 9 سالگی برای بلوغ دختران وجود دارد که به برخی از این روایات اشاره می‌کنیم:

1- صحیحة ابن أبی عمیر عن غیر واحد عن أبی عبد الله ( الإمام الصادق علیه السلام ) قال: حدّ بلوغ المرأة تسع سنین؛ (وسائل الشیعة 14 : باب 45 من مقدمات النکاح ، ح 10) ابن ابی عمیر از طرق مختلف از امام صادق علیه‌السلام نقل می‌کند که فرمودند: سن بلوغ دختر، از 9 سالگی است.

2 ـ موثّقة عبدالله بن سنان عن أبی عبد الله ( الإمام الصادق علیه السلام ) قال : ... إذا بلغت الجاریة تسع سنین فکذلک (أی کتبت لها الحسنة وکتبت علیها السیئة عوقبت)، وذلک أنّها تحیض لتسع سنین (وسائل الشیعة 13 : باب 44 من الوصایا ، ح 12)؛

امام صادق علیه‌السلام فرمودند: زمانی که دختر به 9 سالگی برسد نیکی‌ها و بدی‌هایش در دفتر اعمال او ثبت می‌شود و به واسطه بدی‌هایش مورد عقوبت قرار می‌گیرد و این به خاطر آن است که در سن 9 سالگی حیض می‌شود.

مراد از رسیدن دختر به 9 سالگی، تمام شدن 9 سالگی است زیرا بلوغ در لغت به معنای منتهی شدن به نزدیک‌ترین مقصد زمانی یا مکانی یا غیر آن است. (المفردات (الأصفهانی) : 60)

تعلیل موجود در روایت (چون دختر در سن 9 سالگی حیض می‌شود)، به این معنا نیست که حکم بلوغ در سن 9 سالگی، منوط به حیض شدن است؛ زیرا در صورت چنین برداشتی، روایت بر اکثر مصادیق، قابل صدق نخواهد بود. حیض شدن در 9 سالگی، امری نادر است. صحیح نیست که از طرفی ثبت رفتارهای بد در دفتر اعمال را به کامل شدن 9 سالگی منوط نماییم و از طرف دیگر فعلیت حیض شدن در 9 سالگی را (که امری نادر است) به عنوان علت مشخص کردن این سن برای ثبت رفتارهای بد بدانیم.

بنابراین، ارائه تقریر منسجم از تعلیل «وذلک أنّها تحیض لتسع سنین»، به نحوی که اشکال مزبور بر آن وارد نباشد، به این صورت است که؛ «امکان» حیض شدن (یعنی رسیدن به سنی که بافت‌های جنسیتی دختر، امکان حیض شدن را ایجاد می‌نماید)، در سن 9 سالگی محقق می‌گردد.

3 ـ موثقّة یزید الکناسی عن أبی جعفر ( الإمام الباقر علیه السلام ) قال : الجاریة إذا بلغت تسع سنین ذهب عنها الیتم وزوّجت واُقیمت علیها الحدود التامة علیها ولها ... (الکافی 7 : 198 ، ح 2)؛ امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید: زمانی که دختر، 9 ساله شد یتیمی از وی برداشته می‌شود و می‌تواند ازدواج کند و حدود و تکالیف الهی که به نفع یا بر عهده اوست، به طور کامل اقامه می‌شود.

4 ـ صحیحة الحلبی عن أبی عبد الله (الإمام الصادق علیه السلام) أنّه قال: إذا تزوج الرجل الجاریة وهی صغیرة فلا یدخل بها حتى یأتی لها تسع سنین (همان: 2:398:5ح)؛ امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: هنگامی که مردی با دختر کم سنی ازدواج می‌کند نبایستی تا رسیدن به 9 سالگی با او نزدیکی کند.

بر اساس این روایت دختر صغیره (دختربچه) با کامل شدن 9 سالگی از حالت کودکی خارج شده و به اصطلاح کبیر و بالغ می‌شود. این مطلب از عبارت «و هی صغیره» قابل برداشت است. (وصف «وهی صغیره» مشعر به علیت است. با ارتفاع مسبب (عدم جواز دخول) سبب (صغیره بودن) نیز مرتفع می‌شود.)

بخش دوم: چرایی سن تکلیف در دختران

در جهت تبیین چرایی سن تکلیف در دختران، اشاره به مطالب پنج گانه ذیل ضرورت دارد.

مطلب اول: ماهیت تکالیف الهی؛ حق یا تکلیف؟!

در نگره اسلام، تکالیف الهی بایدها و نبایدهایی هستند که برای رسیدن به سعادت و کمال انسان ضرورت دارد. از این رو بیشتر از آن که تکلیف باشد، حق مسلمی است که برای رسیدن به هدف، الزام پیدا کرده است.

نماز خواندن، روزه گرفتن و ... حق انسان برای رسیدن به کمال و سعادت الهی است. انسان برای زنده ماندن باید غذا بخورد، خوردن غذا ظلم در مورد انسان نیست بلکه حقی است که او را به کمال دنیوی (زنده ماندن) می‌رساند. اگر چه الزام و از جنس تکلیف است ولی در صورتی که نتایج آن مد نظر قرار گیرد شیرین و گوارا است.

حال اگر کودک کم شعوری، توانایی درک و فهم مصلحت‌های غذا خوردن را نداند و به وسیله پدر و مادر الزام به غذا شود، نمی‌توان گفت که پدر و مادر در حق او ظلم کرده‌اند، بلکه تکلیف و الزام کردن کودک به وسیله پدر و مادر عین رحمت و مهربانی آنهاست.

بسیاری از انسان‌ها، در فهم تاثیر واجبات و ترک محرمات، برای رسیدن به کمال دنیوی و اخروی، مانند این کودک فکر می‌کنند. چون که از ظاهر این تکالیف فقط الزام و اجبار را  می‌فهمند و توهم ظالمانه بودن آن را می‌نمایند ولی اگر این کودک به فهم و درک لازم از مناسبات تکالیف شرعی و نتایج متعالی آن که سعادت انسان در دنیا و آخرت است، برسد به این قضاوت کودکانه خود خواهد خندید.

مطلب دوم: حقوق و تکالیف تابع استعدادها

کودک دو ساله را از انواع غذا ها بهره‌مند می‌کنند ولی کودک دو سه ماه را فقط شیر می‌دهند، این امر دلیل بر ظلم به کودک دو ساله نیست. بلکه قابلیت‌های جسمی این کودک بیشتر شده است و زمینه پذیرش غذاهای مادی بیشتری را برای رشد و کمال جسمی دارا می‌شود.

در جنبه معنوی نیز، نماز و روزه و واجبات الهی، غذای روحی بشر است، اینکه دختر در سن 9 سالگی استعداد و قابلیت روحی و روانی برای دریافت غذای روح را پیدا می‌کند، نشان‌دهنده کمال و فضیلت بیشتر اوست نه ظلم به او.

خداوند حکیم، دختر را شش سال زودتر از پسر مکلّف می‌کند و به حضور می‌پذیرد و این یک توفیق و لطف الهی برای زنان است.

این امر نشانه آن است که زن در این سن برای دریافت فضایل و کمالات، شایستگی و استعداد بیشتری از مرد دارد. دختر در سنّ 9 سالگی آماده برقراری پیوند با خداوند است و خداوند او را به عنوان یک انسان شایسته به حضور می‌پذیرد. تقدّم زن در تشرّف به تکلیف، نشانه آمادگی بیشتر او برای دریافت سریع فضیلت‌های انسانی است و این معنی، مسئولیت والدین و مربیان را در تربیت دختران سنگین‌تر می‌کند.

مطلب سوم: تلازم تکلیف و حق و تقدم حقوق

قال امیرالمومنین علی علیه‌السلام: «فالحق اجمل الاشیاء فی التواصف و اضیقها فی التناصف، لا یجری لاحد الا جری علیه، و لا یجری علی احد الا جری له؛ امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید: حق در میدان سخن گفتن، زیباست اما پای عمل که می‌رسد و بایستی با انصاف برخورد کرد بسیار سخت است. هیچ کس را حقی نیست مگر اینکه تکلیفی دارد و هیچ کس را تکلیفی نیست مگر اینکه حقی برای او محقق است». (نهج البلاغه، خطبه 216)

باید توجه داشته باشیم، حق و تکلیف دو روی سکه هستند. هر جا تکلیفی هست، حتما ملازم و مناسب با آن حقی نیز هست و هر جا حقی هست، حتما تکلیفی هم هست.

سن تکلیف در حقیقت، سن رسیدن به حقوق انسانی است. یعنی همان گونه که انسان‌های بالغ دارای حقوقی هستند که جامعه باید آن را به رسمیت بشناسد، دختری هم که به بلوغ رسیده است، دارای همان حقوق خواهد بود. حق تملک بر اموال، حق ازدواج، حق داشتن بسیاری از مناصب و حقوق دیگر.

روایاتی که در مورد سن تکلیف دختران اشاره کردیم، دقیقا به همین حقیقت اشاره کرده و در برخی تصریح شده است «کتبت لها الحسنة وکتبت علیها السیئة»؛ یعنی سن تکلیف سنی است که اولا نیکی‌ها و حسنات و ثانیا بدی‌ها و سیئات به پای شخص نوشته می‌شود. بنابراین سن تکلیف بیش از اینکه ناظر به تکالیف باشد ناظر به حقوق انسانی زن است که به ناچار ملازم تکالیفی نیز هست.

مثلا دختری که 9 سال او تمام است از نظر احکام دینی شهادتش مسموع است پشت سر او می‌توان نماز خواند - براساس فتوا به جواز اقتدای زن به زن - استقلال اقتصادی و حق تصرف در مال خود را دارا است و ... در حالی که این امور در پسران چند سال متاخرتر است. بنابراین باید دختران بدانند که هر چند از نظر سنی کوچک‌تر از پسران می‌باشند ولی از نظر شخصیت بزرگترند.

ظلم در صورتی محقق می‌شود که برای کسی تکلیفی در نظر گرفته شود ولی حق مناسب و معادل آن برای او در نظر گرفته نشود. خداوند متعال در قاعده‌ای کلی خطاب به بانوان می‌فرماید: «لهن مثل الذی علیهن بالمعروف؛ یعنی برای زنان همانند آن چه تکلیف دارند، حقوقی است». (بقره : 228)

مطلب چهارم: سن تکلیف تابع حقایق تکوینی و فیزیولوژیک

بلوغ و تکلیف دختران پیش از آن که مسائله‌ای تشریعی و اعتباری باشد حقیقتی تکوینی و فیزیولوژیک است.

صاحب جواهر در این زمینه می‌فرماید: «بلوغ، مانند عبادات، امری شرعی نیست بلکه پدیده‌ای طبیعی است که باید از راه لغت و عرف آن را شناخت.». (جواهر الکلام/ج26 ص5)

روانشناسان در این زمینه گفته‌اند: «نقطه زمانی پیدایش غریزه جنسی را در کودک، شروع بلوغ می‌گویند. این دوره منشاء تغییرات زیادی در وجود شخص است.» (ویلیام النسون وایت، روانشناسی بلوغ، ترجمه فضل الله و ...، تهران، انتشارات حسام)

اینکه در برخی روایات، خشن شدن موهای اطراف آلت تناسلی یا ترشح غدد جنسی را از نشانه‌های بلوغ می‌داند، مویدی بر این مطلب است که بلوغ امری تکوینی، فیزیولوژیک و پسیکولوژیک است. به عبارت دیگر ساختار وجودی دختران بگونه‌ای است که پیش از پسران به مراحلی از رشد و کمال جسمی (فیزیولوژیک ) و روحی و روانی (پسیکولوژیک) می‌رسند.

پزشکان اگر چه بر عوامل مختلف هورمونی، ترشح غدد جنسی، رشد موهای خشن... و دلالت آن بر بلوغ دختران صحه می‌گذارند ولی سن دقیقی را بر این امر مشخص نکرده‌اند.

نظریات مشهور بین پزشکان در سن بین هشت تا سیزده سالگی مردد است. برخی دانشمندان علم پزشکی دوره بلوغ را به پنج مرحله تقسیم کرده‌اند که به‌ «مراحل پنج‌گانه تانر» معروف است.

در این طبقه‌‌بندی، مرحله اول بلوغ دختران، تقریبا بین هشت تا یازده سالگی است.

طبق گزارش برخی پزشکان، سن بلوغ بین دختران متفاوت است، متوسط این سن بین یازده تا سیزده سالگی است و وراثت در سن بلوغ دختران نقش دارد.

در نظریه دیگری آمده است: معمولا سن بلوغ دختران در ده سالگی شروع می‌‌شود و تا سن سیزده‌ سالگی که همراه با تغییرات جسمی است، ادامه دارد. گاهی ممکن است‌ بلوغ قبل از هشت سالگی شروع شود که به بلوغ زودرس معروف است، یا ممکن است بلوغ تا بعد از سن چهارده سالگی به تأخیر بیفتد که بلوغ‌ دیرهنگام نامیده می‌‌شود.

از مجموع آراء پزشکی درباره بلوغ این نکات به دست می‌‌آید:

1. پزشکان اتفاق نظر دارند که روییدن موهای اطراف شرمگاهی یا زیر بغل یا روییدن ریش در پسران و یا حاملگی و حیض شدن در دختران و زنان کاشف از بلوغ است و بلوغ قبل از این علائم آغاز شده است.

2. سن بلوغ در دختران و پسران، بسته به این که از چه زمانی هورمون‌‌های‌ زنانگی و مردانگی شروع به ترشح می‌‌کند متفاوت است. همین طور بلوغ در مناطق گرمسیری با مناطق سردسیری متفاوت است، رسیدن به بلوغ در مناطق‌ گرمسیر زودتر از مناطق سردسیر است.

3. بلوغ در زنان زودتر از مردان اتفاق می‌‌افتد. (مراجعه کنید به: مقاله: اهلیت حقوقی، شناسایی سن بلوغ و تأثیر آن در تکلیف ؛ حسن الجواهری، مترجم محمد رضا کدخدایی؛ مجله فقه اهل بیت علیهم السلام، شماره 60  صفحه 71)

بر این اساس به نظر می‌رسد نظریه شرع مقدس در رابطه با سن بلوغ، از نظر یافته‌های علمی و تجربی نیز قابل تایید است.

مطلب پنجم: تناسب حقوق و تکالیف

باید توجه داشت که احکام شرعی همگی، متناسب با توانایی‌ها و قابلیت‌های انسان وضع گردیده است. بدون شک همه تکالیف شرعى منوط به قدرت مکلفند و قدرت اقسامى دارد؛ از جمله قدرت عقلى و جسمى. همان گونه که اشاره کردیم، نتیجه تحقیقات کارشناسان نشان مى‏‌دهد که بلوغ عقلى و حتى جسمى در دختران زودتر از پسران است (هر چند ضعف‌هایى هم ممکن است داشته باشد) و همین بلوغ عقلى قدرت تکلیف پذیرى را در او پیش از پسران تقویت مى‏کند و خداوند نیز با توجه به همین خصوصیت او را زودتر مکلف نموده است. ضمنا با توجه به نکته فوق روشن مى‏شود که اگر مثلا کسى بر اثر ناتوانى جسمى قادر به انجام تکلیفى؛ مانند روزه گرفتن نباشد آن تکلیف از او موقتا ساقط است و براى آن راه حل‏‌هایى در شریعت مقدس اسلامى پیش بینى شده است.

حسن ختام این مقال، ذکر روایتی بسیار زیبا در نقش تکلیف برای رسیدن به سعادت و کمال است؛

خداوند متعال در حدیث قدسی می‌فرماید: مَا یَتَقَرَّبُ إِلَیَّ عَبْدٌ مِنْ عِبَادِی بِشَیْ ءٍ أَحَبَّ إِلَیَّ مِمَّا افْتَرَضْتُ عَلَیْهِ؛ بنده من با هیچ چیزی به من نزدیک نمی‌شود که در نزد من بهتر، دوست داشتنی‌تر و محبوب‌تر از تکالیف (انجام واجبات و ترک محرمات) باشد.

هیچ چیز به اندازه واجبات نزد خداوند محبوب نیست. انسان در سیر به سوی خدای متعال، باید همان گونه که خدای متعال بیان فرموده حرکت کند. تقرب به خدا یعنی نزدیک شدن به مقام کمال و سعادت، چیزی که هدف خلقت همه انسان‌هاست و این مهم به وسیله انجام تکالیف الهی محقق می‌شود. وجود قابلیت‌های انسانی با رسیدن به مرز بلوغ، و به تبع آن تشریع سن تکلیف، در حقیقت زمینه ساز رسیدن به اهداف متعالی خلقت است نه ظلم و سختی انداختن بندگان.

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزنده، خانواده، نکات تربیتی فرزندان، ،
:: برچسب‌ها: takbak, بلوغ, احکام, تکبال, سن تکلیف, دختر, دختران, بلوغ دختران, جشن تکلیف, تفریحی, تک بال, سرگرمی,
مراقب ستون بدنتان باشید
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 21:20

ستون فقرات عضوی است که بدن ما ر ا ثابت و خوش حالت نگه میدارد. همچنین این بخش از نخاع انسان حفاظت می کند و به همین علت از اهمیت بالاتری برخوردار است. امروز مشکلاتی که ممکن است نخاع را از بین ببرد با هم مرور می کنیم.

شکم بزرگ: در اين حالت، چون تعادل انحناي کمري يا لوردوز به هم مي‌خورد ستون مهره‌ها ناچار است انحناي مهره‌هاي سينه‌اي يا کيفوز را بيشتر کند و همين امر به گودي زياد کمر، قوز پشتي و بر هم خوردن راستاي قرار گرفتن سر و انحناي گردني منجر مي‌شود و درد ايجاد مي‌شود.

بد خوابيدن:
وقتي اصول صحيح خواب را رعايت نمي‌کنيد مي‌بينيد که صبح روز بعد از شدت درد قادر به بلند شدن نيستيد. بهتر است به پهلو بخوابيد و بالش شما فاصله شانه تا سر را پر کند. اگر به پشت بخوابيد، قوس گردني شما درصورت مناسب نبودن بالش به جاي تمايل به عقب، به جلو مي‌آيد و آرتروز گردني و درد ايجاد مي‌شود.

بالش: بدون بالش خوابيدن يا بالش کوتاه همان‌قدر بد هستند که انتخاب بالش بلند. دمر هم نخوابيد و اگر مجبوريد يک بالش زير شکم و لگن خود بگذاريد تا گودي کمرتان زياد نشود و محل اتصال مهره آخر کمر به باسن دردناک نشود. تشک شما نبايد زيادي نرم يا زيادي سفت باشد.

بغل کردن بچه‌ها: بستن حامل‌هايي که بچه‌ها را در آن مي‌گذاريد به ستون مهره شما فشار مي‌آورد. اگر مي‌خواهيد فرزندتان را بغل کنيد او را به پهلو تکيه بدهيد، يعني يک پايش جلو و پاي ديگر بچه عقب باشد تا وزن او به پهلويتان وارد شود.

نشستن چهار زانو يا دو زانو: وقتي چهار زانو يا دو زانو مي‌نشينيد باعث تخريب غضروف خود مي‌شويد. روي صندلي استاندارد بنشينيد و زاويه ١٢0 درجه را رعايت کنيد. قوز به جلو (زاويه کمتر از ٩0) يا عمود نشستن راستاها را به هم مي‌زند و بدن ما سعي مي‌کند به عضلات منطقه فشار بياورد تا در حد ممکن راستاهاي طبيعي را حفظ کنند و همين عامل، درد را به وجود مي‌آورد. پا، باسن، پشت و کتف شما بايد نقاط تماس هنگام نشستن صحيح باشند.

ايستادن طولاني: معمولا به دليل وجود شکم برآمده در چاق‌ها و يا عضلات ضعيف کمري در لاغرها و از همه بدتر عدم رعايت اصول صحيح ايستادن، به دنبال طولاني ايستادن دردها شروع مي‌شوند. وقتي مي‌ايستيد بايد يک پا جلوتر از ديگري باشد و پاي ديگر 15 سانتي‌متر بالاتر باشد تا فشار وزن‌تان عملا تقسيم شود. پاها را مرتب با حفظ همين 15سانتي‌متر از زانو خم کنيد تا لوردوز کمري زياد نشود و درد و خستگي به وجود نيايد. در بعضي مشاغل، داشتن زيرپايي الزامي است.

بلند کردن جسم سنگين: رعايت اصول بلند کردن اجسام مهم است. جسم را با دست بگيريد. يک پا اهرم و پاي ديگر جلو باشد. دست‌ها به بدن چسبيده باشد و از راستاي دست‌ها نيرو بگيريد نه از کمرتان.



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی ها، مطالب آموزنده، سلامت و زیبایی، تناسب اندام، ،
:: برچسب‌ها: takbal, تکبال, کمردرد, دیسک کمر, ستون فقرات, تک بال, تفریحی, سرگرمی, خانواده, سلامت, طنز, عکس, دختر, مهره, مهره کمر, درد, بیماری, پزشکی, چاقی, حاملگی, کمر, ستون فقرات,
همه چیز درباره عینک‌های خوش‌تیپی +قیمت
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 16:6

وسط آن همه نوري که از خورشيد به زمين مي‌رسد، يک پرتو قوي از امواج فرابنفش هم وجود دارد که کارش، فرو رفتن در قرنيه و درآوردن اشک شماست! اين امواج تا سال 1752 ميلادي، تلفات چشمي مي‌داد! تا اين‌که در اين سال، يک بابايي به نام «جيمز اسکات» دورِ دوتا شيشه دودي را يک تکه سيم پيچيد و اين‌طوري سند اولين عينک آفتابي را به اسم خودش زد! از آن سال به بعد، خيلي‌ها از اين اختراع استفاده کردند؛

يک عده به خاطر مد و قيافه گرفتن، يک عده‌ هم به خاطر سلامت چشم‌شان. خلاصه اين‌که، عينک آفتابي وسيله مفيدي است که گاهي استفاده از آن ضروري مي‌شود. اما پناه بردن به انواع غيراستاندارد و تزئيني آن يک اشتباه اساسي است.

 
 
چون اين عينک‌هاي الکي، فقط شدت نور را کم مي‌کنند و باعث مي‌شوند مردمک چشم براي بهتر ديدن، گشاد شود و اين‌طوري چند برابر حالت عادي، امواج فرابنفش به چشم‌تان وارد مي‌شود. اگر مي‌خواهيد دنيا را بدون رنگ آبي، احتمالا پلاريزه و البته کمي ملايم‌تر و از پشت يک عينک شيک ببينيد، با بسته اطلاعاتي ما همراه شويد.
چه فريمي به من مي‌آيد؟

فريم عينکي که به ترکيب صورت و رنگ پوست نيايد، اصولا انتخاب بد و بي‌خودي بوده است! نکات زير را از ما داشته باشيد:

اگر صورت‌تان گرد است، مثل قرص ماه! برويد سراغ فريم‌هاي مستطيلي که حسابي به روي ماه‌تان مي‌نشيند.

اگر صورت‌تان بيضي است، بايد به شما تبريک بگويم! صورت‌ بيضي، بهترين حالت و فريم براي انتخاب عينک است. چون به صورت‌هاي بيضي همه نوع فريم و قاب عينک مي‌آيد و شما مي‌توانيد هر فريمي را که دوست داريد، انتخاب کنيد. فقط ترجيحا از عينک‌هايي که فريم و قاب ظريفي دارند، استفاده نکنيد.

اگر وقتي رفقا به شما از ديد 3بعدي نگاه مي‌کنند، ياد مکعب يا مکعب مستطيل مي‌افتند! فريم‌هاي بيضي بهترين انتخاب براي شما است. چون انحنا و حالت خميدگي که اين عينک‌ها دارند باعث مي‌شود که صورت شما از حالت مربع شکل خارج شود.

اگر پوست‌تان سفيد است پيشنهاد ما اين است که از رنگ‌هاي جيغ مثل قرمز، قهوه‌اي استفاده کنيد. البته آبي و مشکي هم بدک نيستند.

اما اگر پوست‌تان تيره است بهتر است از رنگ‌هايي مانند سفيد، مشکي و خاکستري استفاده کنيد... اگر هم خيلي به اين مسائل اهميت مي‌دهيد، بهترين کار، انتخاب فريم همرنگ موهايتان است.

عينک آفتابي قرار است چشمان شما را در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت کند. بر اين اساس، فريم‌هاي ساده يک ايراد ساده دارند؛ خيلي‌ها مي‌گويند شدت پرتو فرابنفشي که از کنار عينک به چشم مي‌رسد، آن‌قدر زياد است که گاهي انگار نه انگار که عينک زده‌ايد. اگر چشم‌هايتان خيلي حساس است، از فريم‌هايي که به «کمربندي» معروف است، استفاده کنيد. اين فريم‌ها کاملا روي قوس صورت مي‌نشينند.

دوستان عزيزي که 365 روز سال بايد عينک طبي روي صورت‌تان باشد، غصه نخوريد. اگر دوست داريد عينک آفتابي هم استفاده کنيد، 2 راه حل وجود دارد:

دنبال شيشه‌هاي آفتابي متحرک بگرديد که با گيره‌شان روي لنز طبي نصب مي‌شوند و يا اين‌که برويد يک عينک آفتابي انتخاب کنيد و بدهيد لنزش را طبي - دودي کنند. البته تا آن‌جا که ما خبر داريم، همه نوع فريم آفتابي، لنزش قابل تبديل به طبي نيست. پس قبل از انتخاب حتما اين را از فروشنده بپرسيد تا بعدها به دردسر نيفتيد.

 
از چه لنزي استفاده کنم؟

بستگي دارد کدام يکي را طالب باشيد. تنها موردي که واجب است

و ربطي به طالب بودن يا نبودن شما ندارد، uv بودن لنز است.

جاذب فرابنفش (UV protect): اين ويژگي اصلي يک لنز آفتابي است. يعني داداش من، اگر لنزت uv نباشد، انگار عينکي روي چشم‌هايت نيست! لنز uv بايد قدرت جذب 99 تا 100 درصد اشعه فرابنفش را داشته باشد.

بلوک مادون قرمز: اين لنزها تا 90درصد پرتو مادون قرمز را جذب مي‌کنند. اما اين‌کارشان فقط چشم را از داغ شدن نجات مي‌دهند. چون مادون قرمز ضررش فقط انتقال گرما به چشم است.

بلوک نور آبي: اين لنز‌ها رنگ‌شان زرد يا کهربايي است و چون نور آبي را جذب مي‌کنند، قدرت تفکيک بيشتري به چشم مي‌دهند. راست کار رانندگي در مه، اسکي، خلباني و خلاصه‌ کارهاي دقيق است.

پلاريزه: وقتي خورشيد به زمين و اشياء روي آن مي‌تابد، مقداري از آن بازتاب مي‌کند و برمي‌گردد که در همين مسير، مقداري‌اش هم مي‌رود در چشم ما و باعث خيرگي يا در حالت شديدش کوري موقت مي‌شود. لنزهاي پلاريزه، اين نور منعکس شده را جذب مي‌کنند تا وارد چشم شما نشوند.

آينه‌اي: لايه‌اي نازک از فلز روي لنز قرار مي‌دهند تا خاصيت آينه‌اي پيدا کند و اين‌طوري نور خورشيد را منعکس کند تا کمتر وارد چشم شود. بيشتر قهرمانان فيلم‌هاي اکشن از اين عينک‌ها استفاده مي‌کنند!

سايه روشن: اين لنزها وقتي به کار مي‌روند که شما هم مي‌خواهيد شدت نور کم باشد، هم روزنه‌اي براي ديد طبيعي وجود داشته باشد. معمولا نيمه بالايي لنز را تيره‌تر و نيمه پاييني آن را روشن مي‌سازند، براي همين به درد روزهاي برفي يا به درد دريا نمي‌خورند.

فتوکروميک: همين لنزهاي 2رنگ طبي‌اند که کمي تا قسمتي نقش عينک آفتابي را هم بازي مي‌کنند. اين لنزها جاذب فرابنفش هستند اما چون شدت نور عبوري از آن‌ها خيلي زياد است، معمولا به عنوان لنز آفتابي استفاده نمي‌شوند.

تست لنز هنگام خريد

90 درصد عينک آفتابي، لنزش است! چند ترفند ساده وجود دارد که مي‌توانيد در محل، به اصلي يا به درد نخور بودن لنز پي ببريد!

عينک را جلو چشمتان بگيريد و به يک شکل مستطيلي مثل موزائيک کف مغازه نگاه کنيد. حالا عينک را در جهات مختلف جابه‌جا کنيد. اگر خطوط را در همه حالت‌ها يکنواخت ديديد و مثلا مستطيل تبديل به ذوزنقه، بيضي يا مثلث! نشد، لنزتان به درد بخور است. اما اگر خطوط درهم رفتند و موزائيک را شبيه تابلو رعايت حق تقدم ديديد، جنس از بيخ به‌درد نخور است! البته همه اين‌ها درصورتي است که چشم خودتان به صورت طبيعي، همه چيز را باباغوري نبيند!

براي تست پرتوفرابنفش يا همان خاصيت uv، فروشگاه‌ها دستگاه تست دارند اما روش‌هاي ساده‌تري هم وجود دارد. ساده‌ترين راه اين است که از يک کنترل تلويزيون استفاده کنيد؛ کنترل کولرگازي هم باشد، فرقي نمي‌کند. روش کار اين است که کنترل را پشت لنز بگيريد و سپس يک دکمه را فشار دهيد. اگر کنترل عمل کرد و فرماني به دستگاهش داد، يعني جنس مورد نظر بنجل تشريف دارند و شما بايد سريعا مغازه مورد نظر را ترک کنيد!

مَزَنه بازار

جالب است بدانید گران‌ترين عينک آفتابي جهان با قيمتي کمتر از 400 هزار دلار (800 ميليون تومان) براي برند «دي اند جي» است. 

اگر عينک را به اسم چيني به شما بفروشند، قيمتش از 20هزار تومان شروع مي‌شود تا 60هزار تومان که در بين اين‌ها جنس خوب هم پيدا مي‌شود. بعضي از عينک‌ها گارانتي دارند. بعضي‌ها هم که خانواده‌دارتر هستند، شناسنامه دارند که اطلاعات فني عينک در آن آمده است. عينک‌هايي که با مارک‌هاي معروف در ايران عرضه مي‌شود، معمولا کپي‌هاي تحت ليسانس هستند چون عينک‌هاي اصل، قيمت‌هاي خيلي بالايي دارند. اين جدول مارک‌هاي معتبري است که اگر پاساژهاي شهر را بگرديد بهشان برمي‌خوريد. البته همان‌طور که مستحضريد، قيمت‌ها به نوسان دلار هم بستگي دارد!

مارک حدود قيمت

(هزار تومان)

Vinli 70-180

Ray Ban 70-220

Adidas 80-250

Police 100-250

Vogue 100-250

Bulgari 145-380

Versace 180-400


:: موضوعات مرتبط: دنیای مد، عینک، سرگرمی ها، مطالب آموزنده، ،
:: برچسب‌ها: تک بال, عینک خوش تیپی, مد, لباس, فشن, تکبال, عینک دودی, عینک آفتابی, عینک مناسب, عینک, تفریحی, سرگرمی, آموزشی, آموزنده, عکس, خوش تیپ شدن,
شما به کدوم بچه معروفها تو ۱ ماه به دنیا اومدید!
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 17:38

فروردین ماه ایرانی
فریدون جنیدی ( شاهنامهپژوه و نویسنده)
علی دایی (بازیکن فوتبال)
محمد علی فردین (بازیگر)
مجید مجیدی (کارگردان)
محمدعلی کشاورز (بازیگر)
خسرو شکیبایی (بازیگر)
ژاله علو (بازیگر)
مریلا زارعی ( بازیگر)
بیتا فرحی (بازیگر)
پوران درخشنده (کارگردان)
علیرضا افتخاری (خواننده)
رخشان بنیاعتماد (کارگردان)
محمد رضا گلزار (بازیگر)
خشایار اعتمادی (خواننده)
فرنگی
ژوزف پولیتزر (روزنامه نگار آمریکایی)
هنری جیمز (نویسنده آمریکایی)
ونسان ونگوک (نقاش هلندی)
نیکیتا خروشچوف (نخست وزیر سابق روسیه)
تنسی ویلیامز (نویسنده آمریکایی)
چارلی چاپلین (هنرپیشه انگلیسی)
مارلون براندو (هنرپیشه آمریکایی)
بیسمارک (صدراعظم آلمان)

اردیبهشت ماه ایرانی
عمر خیام (ریاضیدان و اخترشناس)
دکتر محمّد معین (ادیب)
سیمین دانشور (شاعر)
قیصر امینپور (شاعر)
غلامحسین بنان (خواننده)
رهی معیری (شاعر)
فریماه فرجامی (بازیگر)
پرویز مشکاتیان (نوازنده)
آرش لباف (خواننده)
رضا عطاران (بازیگر)
بهنوش بختیاری (بازیگر)
آندره آغاسی (تنیسور)
همایون شجریان (خواننده)
آتوسا پور کاشیان (استاد بزرگ شطرنج)
سعید شهروز (خواننده)
پویا امینی (بازیگر)
جواد کاظمیان (فوتبالیست)
فریدون زندی (فوتبالیست)
فرنگی
اونوره دوبالزاک (نویسنده فرانسوی)
ویلیام شکسپیر (نمایشنامه نویس انگلیسی)
برتراند راسل (فیلسوف و نویسنده انگلیسی)
ولادمیر ناباکف (نویسنده روس)
یوهان برامس (آهنگساز آلمانی)
سالوادور دالی (نقاش اسپانیایی)
هری ترومن (رئیس جمهور آمریکا)
روبسپیر (انقلابی فرانسوی)
کاترین کبیر (ملکه روسیه)
الیور کرامول (رهبرانقلابی انگلیس)
نانسی عجرم (خواننده لبنانی)
ملکه الیزابت دوم (ملکه انگلیس)
هیتلر (دیکتاتور آلمانی)
زیگموند فروید (روانشناس اتریشی)
هنری فوندا (هنرپیشه آمریکایی)
گری کوپر (هنرپیشه آمریکایی)
ارسون ولز (کارگردان آمریکایی)

خرداد ماه ایرانی
عزت الله انتظامی (بازیگر)
محسن مخملباف (کارگردان)
محمدرضا شریفینیا (بازیگر)
امین حیایی (بازیگر)
رضا کیانیان (بازیگر)
جواد رضویان (بازیگر)
هادی ساعی (قهرمان تکواندو المپیک)
امامعلی حبیبی (قهرمان کشتی)
فرهاد مجیدی (فوتبالیست)
سعید نفیسی (نویسنده و شاعر)
عباس یمینی شریف (شاعر و ادیب)
جلیل شهناز (نوازنده)
محمد محیط طباطبایی (اندیشمند و روزنامه نگار)
احمدرضا عابدزاده (بازیگر و مربی فوتبال)
وحید طالب لو (فوتبالیست)
مژده شمسایی (بازیگر)
پرستو گلستانی (بازیگر)
کمند امیرسلیمانی (بازیگر)
مهناز افشار (بازیگر)
مژده شمسایی (بازیگر)
شهره لرستانی (بازیگر)
فرنگی
والت ویتمن (شاعر آمریکایی)
تامس هاردی (نویسنده انگلیسی)
فرنسواز ساگان (نویسنده فرانسویی)
یان فلمینگ (نویسنده انگلیسی)
پول گوگن (نقاش فرانسوی)
مریلین مونرو (هنرپیشه آمریکایی)
جان.اف کندی (رئیس جمهور آمریکا)

تیر ماهایرانی
سیمین بهبهانی (شاعر)
صمد بهرنگی (نویسنده)
صادق چوبک (نویسنده)
داود رشیدی (بازیگر)
عباس کیارستمی (کارگردان)
سهراب شهید ثالث (کارگردان)
روحانگیز سامینژاد (اولین هنر پیشه ی زن)
فاطمه گودرزی (بازیگر)
شادی پریدر (نخستین استاد بزرگ شطرنج بانوان ایران)
محمود فکری (فوتبالیست)
عباس مرادی (دروازه بان بزرگ)
مصطفی رحماندوست (شاعر)
نسرین مقانلو (بازیگر)
سحر ولد بیگی (بازیگر)
هدیه تهرانی (بازیگر)
رضا شفیعی جم (بازیگر)
گلشیفته فراهانی (بازیگر)
وحید هاشمیان (فوتبالیست)
نیوشا ضیغمی (بازیگر)
الناز شاکردوست (بازیگر)
فرنگی
ارنست همینگوی (نویسنده آمریکایی)
آن لیندبرگ (نویسنده آمریکایی)
ژان کوکتو (نویسنده فرانسوی)
هلن کلر (نویسنده آمریکایی)
مارک شاگال (نقاش روس)
رامبراند (نقاش هنلدی)
مارسل پروست (نویسنده فرانسوی)
ولادیمیر پوتین (رییس جمهور سابق روسیه)
اینگمار برگمن (نویسنده و کارگردان سوئدی)
لویی آرمسترانگ (نوازنده جاز آمریکایی)
راکفلر (سرمایه دار آمریکایی)ژولیوس سزار (سردار روم)
جان گلن (فضانورد آمریکایی)
جینالو لوبریجیدا (هنرپیشه ایتالیایی)
هنری هشتم (پادشاه فرانسه)
محمد داود خان (اولین رییس جمهور افغانستان)
بی نظیر بوتو (نخست وزیر پیشین پاکستان)

مرداد ماه ایرانی
محمود دولتآبادی (نویسنده)
علی حاتمی (کارگردان)
انوشیروان روحانی (آهنگساز)
عارف عارفکیا (خواننده)
شقایق فراهانی (بازیگر)
حسن جوهرچی (بازیگر)
داریوش فرضیایی”عمو پورنگ” (بازیگر)
منیرو روانیپور (نویسنده)
امین تارخ (بازیگر)
پوپک گلدره (بازیگر)
رضا صادقی (خواننده)
مهدی مهدوی کیا (فوتبالیست)
داریوش ارجمند (بازیگر)
امین زندگانی (بازیگر)
فرنگی
آلدوس هاکسلی (نویسنده آمریکایی)
جورج والتر اسکات (نویسنده اسکاتلندی)
جان گالز ورثی (نویسنده آمریکایی)
جورج برنارد شاو (نویسنده انگلیسی)
دوروتی پارکر (نویسنده انگلیسی)
کارل گوستاو یونگ (روانشناس سوئیسی)
آلفرد هیچکاک (کارگردان انگلیسی)
موسیلینی (دیکتاتور ایتالیایی)
فیدل کاسترو (رهبر انقلابی کوبا)
ناپلئون بناپارت (پادشاه فرانسه)
لوسیل بال (کمدین آمریکایی)

شهریور ماه ایرانی
مرتضی آوینی (نویسنده و کارگردان مستند)
تهمینه میلانی (کارگردان)
فریدون مشیری (شاعر)
غلامرضا تختی (ورزشکار)
قادر میزبانی (قهرمان دوچرخه سواری)
علیرضا دبیر (قهرمان کشتی)
مهدی شجاعی (نویسنده)
هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده)
کیومرث صابری فومنی (طنز نویس)
اکبرعبدی (بازیگر)
ا پیروز فر (بازیگر)
امین زندگانی (بازیگر)
نیکی کریمی (بازیگر)
حسام نواب صفوی (بازیگر)
مجید صالحی (بازیگر)
امیر تاجیک (بازیگر)
جواد نکونام (فوتبالیست)
حسین پناهی (بازیگر و شاعر)
شهلا ریاحی (بازیگر)
بنیامین بهادری (خواننده)
فرنگی
تئودور رایزر (نویسنده آمریکایی)
گوته (شاعر آلمانی)
دی.اچ لارنس (داستان نویس انگلیسی)
قوام نکرومه (سیاستمدار غنایی)
ملکه الیزابت اول (ملکه انگلستان)
جوزف کندی (سیاستمدار آمریکایی)
لیندون جانسون (رئیس جمهور آمریکا)
ویلیام هوارد تافت (رئیس جمهور آمریکا)
لئونارد برنشتاین (آهنگساز آمریکایی)
اینگرید برگمن (هنرپیشه سوئدی)
سوفیا لورن (هنرپیشه ایتالیایی)
الیاکازان (کارگردان آمریکایی)ه
نری فورد (مدیرکارخانه ماشین سازی)
پیتر سلرز (هنرپیشه انگلیسی)
دمیتری مدودف (رییس جمهور روسیه)
احمدشاه مسعود (فرمانده مبارزین افغانستان)

مهر ماه ایرانی
منوچهر آتشی (شاعر)
محمدرضا شَفیعی کَدکَنی (شاعر)
سهراب سپهری (شاعر)
محمد رضا شجریان (خواننده)
علی پروین (بازیکن و مربی فوتبال)
سامویل خاچیکیان (کارگردان)
ابراهیم گلستان (نویسنده و کارگردان)
علی مصفا (بازیگر)
مهتاب کرامتی (بازیگر)
پوری بنایی (بازیگر)
الهام حمیدی (بازیگر)
باران کوثری (بازیگر)
عادل فردوسی پور ( مجری تلویزیون)
گلی ترقی (نویسنده)
فرنگی
تامس ولف (نویسنده آمریکایی)
اسکار وایلد (نمایشنامه نویس ایرلندی)
گراهام گرین (نویسنده انگلیسی)
ویلیام فاکتر (نویسنده آمریکایی)
یوجین اونیل (نمایشنامه نویس آمریکایی)
تی.سی الیوت (نویسنده انگلیسی)
آیزنهاور (رئیس جمهور آمریکا)
جورج.سی اسکات (هنرپیشه آمریکایی)
بریژیت باردو (هنرپیشه آمریکایی)
سر والتر رالی (شاعر انگلیسی)
جی.بی راین (روانشناس آمریکایی)
مهاتما گاندی (رهبر ملی هند)
لویی فیلیپ (پادشاه فرانسه)
فرانتس لیست (آهنگساز مجار)
مارچلو ماسترویانی (هنرپیشه ایتالیایی)
چارلتون هستون (هنرپیشه آمریکایی)
فردریش نیچه (فیلسوف و نویسنده آلمانی)
محمد ظاهرشاه (آخرین پادشاه افغانستان)
بیل کلینتون (رییس جمهور پیشین آمریکا)
کریس دیبرگ (خواننده ایرلندی)
جیمی کارتر (رییس جمهور پیشین آمریکا) 

آبان ماه ایرانی
نیما یوشیج (شاعر ایرانی)
علی تجویدی (موسیقیدان ایرانی)
آیدین آغداشلو (نقاش ایرانی)
فاطمه معتمد آریا (بازیگر)
آتنه فقیه نصیری (بازیگر)
مریم حیدر زاده (شاعر)
ویشکا آسایش (بازیگر)
علی کریمی (فوتبالیست)
شیلا خداداد (بازیگر)
احسان خواجهامیری (خواننده)
امید تاجیک (بزرگترین تاجر ایران)
فرنگی
فرانسوا میتران (رییس جمهور پیشین فرانسه )
ماری کوری (دانشمند فرانسوی)
سالک (میکروبیولوژیست آمریکایی)
پابلو پیکاسو (نقاش اسپانیایی)
ایندیرا گاندی (رهبرملی هند)
لعل نهرو (رهبرملی هند)
ماری آنتوانت (ملکه فرانسه)
مارتین لوتر (کشیش آلمانی بنیانگذار مذهب پروتستان)
رابرت کندی (سناتور آمریکایی)
چیانگ کای چک (رهبرچین)ت
ئودور روزولت (رئیس جمهور آمریکا)
شارل دوگل (ژنرال فرانسوی)
ریچارد برتون (هنرپیشه انگلیسی)
علامه اقبال لاهوری (اندیشمند و شاعر هندی)

آذر ماه ایرانی
داریوش مهرجویی (کارگردان)
علی شریعتی (اندیشمند و متفکر)
جمشید مشایخی (بازیگر)
مهتاب نصیر پور (بازیگر)
داریوش فرهنگ (کارگردان و بازیگر)
محمدتقی بهار (شاعر و سیاستمدار)
جلال آلاحمد (نویسنده)
لاله اسکندری (بازیگر)
بهاره رهنما (بازیگر)
امید زندگانی (بازیگر)
ناصر حِجازی ( بازیکن و مربی فوتبال)
علی صادقی (بازیگر)
فرنگی
مارک تواین (نویسنده آمریکایی)
بتهوون (آهنگساز آلمانی)
جان آزبرن (نویسنده انگلیسی)
وینستون چرچیل (نخست وزیر انگلیس)
فرانک سیناترا (هنرپیشه آمریکایی)
پاپ ژان پل سیزدهم (رهبر کاتولیک های جهان)
جان میلتون (شاعر انگلیسی)

دی ماه ایرانی
فردوسی (بزرگترین حماسه سرای تاریخ)
ایرج جنتی عطایی (شاعر)
فروغ فرخزاد (شاعر)
حسین الهی قمشهای (سخنور و نویسنده)
کتایون ریاحی (بازیگر)
ترانه علیدوستی (بازیگر)
فریبا کوثری (بازیگر)
ناصر عبداللهی (خواننده)
ماهایا پطروسیان (بازیگر)
حدیث فولادوند (بازیگر)
افسانه بایگان (بازیگر)
مریم زندی (عکاس)
رامبد جوان (بازیگر)
محمد رضا فروتن (بازیگر)
فرهاد مهراد (خواننده)
رضا رویگری (خواننده)
بهرام بیضایی (کارگردان)
رزیتا غفاری (بازیگر)
فرنگی
ژاندارک (زن انقلابی فرانسوی)
رودیارد کیپلینگ (نویسنده انگلیسی)
لویی پاستور (شیمیدان فرانسوی)
ادگار آلن پور (نویسنده آمریکایی)
کارل سند برگ (شاعر آمریکایی)
آلبرت شوایتزر (پزشک و فیلسوف فرانسوی)
یوهان کپلر (ستاره شناس آلمانی)
بنجامین فرانکلین (نویسنده و سیاستمدار آمریکایی)
مائوتسه تونگ (رهبر انقلابی چین)
هنری ظمیلر (نویسنده آمریکایی)
ایزاک نیوتن (دانشمند انگلیسی)
ریچارد نیکسون (رئیس جمهور سابق آمریکا)
مارتین لوترکینگ (رهبرسیاهان آمریکا)
اواگاردنر (هنرپیشه آمریکایی)
همفری بوگارت (هنرپیشه آمریکایی)
جبران خلیل جبران (اندیشمند و شاعر لبنانی)
حامد کَرزی (رییس جمهور افغانستان)

بهمن ماه ایرانی
خسرو گلسرخی ( شاعر و مبارز)
صادق هدایت (نویسنده)
سیروس قایقران (فوتبالیست)
محمود فرشچیان (مینیاتوریست)
علی نصیریان (بازیگر )
علیرضا خمسه (بازیگر )
علیرضا عصار (خواننده)
تورج نگهبان (ترانه سرای)
افشین قطبی (مربی فوتبال)
احسان حدادی (پرتابگر دیسک)
شهاب حسینی (بازیگر)
سمیرا مخملباف (کارگردان)
رویا نونهالی (بازیگر)
شَهرنوش یپور (نویسنده)
بزرگ علوی ( نویسنده)
فرنگی
ادیسون (مخترع آمریکایی)
گالیله (دانشمند ایتالیایی)
فرانسیس بیکن (فیلسوف انگلیسی)
چارلز داروین (طبیعیدان انگلیسی)
لنگستن هیوز (نویسنده آمریکایی)
سامرست موآم (نویسنده انگلیسی)
چارلز دیکنز (نویسنده انگلیسی)
پرلمان (نویسنده آمریکایی)
پل نیومن (هنرپیشه آمریکایی)
کیم نواک (هنرپیشه آمریکایی)
کلارک گیبل (هنرپیشه آمریکایی)
جیمز دین (هنرپیشه آمریکایی)
فرانکلین روزولت (رئیس جمهور سابق آمریکا)
آبراهام لینکلن و رونالد ریگان(روسای جمهور سابق آمریکا)
ملک عبدالله دوم (پادشاه اردن)
دمیتری مندلیف (شیمیدان روس)

اسفند ماه ایرانی
ایرج نوذری (بازیگر)
پروین اعتصامی (شاعر)
هوشنگ ابتهاج (شاعر)
مرجانه گلچین (بازیگر)
لیلا فروهر (خواننده)
عمران صلاحی (نویسنده)
فرنگی
میکل آنژ (نقاش ایتالیایی)
ریمسکی کرساکف (آهنگساز روسی)
فردریک شوپن (آهنگساز فرانسوی)
اوگوست رنوار (نقاش فرانسوی)
جان اشتاین بک (نویسنده آمریکایی)
ادوارد آلبی (نمایشنامه نویس آمریکایی)
الیزابت تیلور (هنرپیشه آمریکایی)
جورج واشنگتن (رئیس جمهور سابق آمریکا)
ویکتور هوگو (نویسنده فرانسوی)
میخائیل گورباچف (آخرین رییس جمهور شوروی)



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی ها، مطالب آموزنده، ،
:: برچسب‌ها: takbak, شخصیت های معروف ماه ها, تکبال, متولدین ماه ها, تک بال, سرگرمی, تفریحی,
آیا چیزی به نام نفرین وجود دارد؟
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 23:37

گروهی از خرافات مثبت، منفی و خنثی هستند و تنها یک دسته ی به خرافات سیاه در زبان قدیم شهرت دارند،  که یکی از آن ها نفرین است.
نفرین اگر چه در فکر عصرهای جدید رنگ و بویی کاملا خرافی دارد ولی بعضی اوقات این حرف از قالب خود بیرون آمده و عملی مي گردد.
شواهد این حرف را می توان در دنیا یافت که نظیر آن مثل نفرین الماس معروف به هوپ،  نفرین مقبره ی خائن فرعون جوان مصر،  نفرین خانواده ی براندون لی  وجود دارد.
مردمان اروپا که حال باوری بر این موضوع ندارند خوب است گاهی بر سر قبر ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی سر بزنند و بخوانند که روی سنگر مزارش این چنین نوشته شده است:دوست عزیز به خاطر عیسی مسیح خاک این آرامگاه را حفر نکن،  کسی را که به این سنگها کاری نداشته باشد دعا می کنم و نفرین من بر آن کسی باد که بخواهد استخوانهای مرا جا به جا کند....
 خوب است بدانید که در بعضی از جوامع به نفرین اعتقاد دارند که بر اثر آن از پای در می آیند....
 پزشکان  در این رابطه پس از مطالعاتی دریافتند که این حالت تاناتومی نیا یعنی جنون ترس از مرگ نام دارد.
زماني شخصی به این باور می رسد و اطرافیان نیز باورش یکی می شوند ،‌به مدت زیادی نمی کشد که خودش موجب زمین گیر شدنش می شود، در نهایت در پشت پرده ي تمامی این داستان های واقعی که تنها دوری زمانش آن را برای باور سخت کرده است،  رازهایی نهفته است ولی بدانید که اگر به نفرین اعتقاد نداشته باشید و پا در راه مستقیم گذارید هیچ نفرینی به شما آسیب نخواهد رساند.



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی ها، مطالب آموزنده، ،
:: برچسب‌ها: تکبال, نفرین, خرافات, جادو, تک بال, سرگرمی, جالب, آموزنده,
رازهای موفقیت...
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 23:27

خداوند به هر پرنده ای دانه ای می دهد، ولی آن را داخل لانه اش نمی اندازد .


درباره ی درخت در خصوص ثمره اش قضاوت می کنید نه بر اساس برگهایش.


 انسان هیچ زمانی بیشتر از آن موقع خود را گول نمی زند که فکر می کند مردم را فریب داده است.


وقتی کسی خیال کرد که دیگر هیچ گونه نیازی به پیشرفت ندارد،باید گور خودش را آماده کند.


 کسانی که در انتظار زمان نشسته اند به طور حتم آن را از دست خواهند داد.


 کسی که در آفتاب سوزان زحمت کشد ،‌اکنون  حق دارد در سایه ی خنکای درختی بنشیند.


شکست خوردن درسی است که راه و روش شکست دادن را به انسان می آموزد.


اگر خود را برای آینده آماده سازید به زودی متوجه می شوید که متعلق به گذشته هستید.


 هر که با بدان نشیند،‌اگر طبیعت ایشان را هم نگیرد،‌ به طریقت ایشان متهم گردد.


اگر همان کاری را انجام دهید که همیشه انجام می دادید،  همان نتیجه ای را می گیرید که همیشه  می گرفتید.


 افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند،  بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند.


 کار بزرگ و جود ندارد،‌ به شرطی که آن را به کارهای کوچکتر تقسیم کنیم،  انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند.


هرکس آنچه را که دلش می خواست بگوید،  آنچه را که دلش نمی خواهد می شنود...


صاحب اراده، فقط پیش مرگ زانو می زند،‌ و آن هم در تمام عمر پیش از یک مرتبه نیست...



:: موضوعات مرتبط: جوک واس ام اس، سایر، سرگرمی ها، مطالب آموزنده، ،
:: برچسب‌ها: takbal, رازهای موفقیت, مطالب آموزنده, سرگرمی, تفریحی, تک بال, پیروزی, شکست, تکبال, امید, موفقیت, تفکر, رازهای موفقیت, افرادموفق, اسرارموفقیت,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد